Direktlänk till inlägg 10 april 2015

Homosexuella.

Av vattenhink - 10 april 2015 11:58

Såg någon dokumentär för några dagar sedan som jag inte kan släppa.. Var en som hade varit tillsammans med en man som hade klivit ur garderoben efter 10 år tillsammans. Hon hade stöttat honom till 100% vilket jag fick tårar i ögonen för då många hade valt och förnedra och blivit arga..


Kan bli så förbannad på såna som är så anti homosexuella.. Det är en sån jävla dubbelmoral dom kör med!! När man säger "homosexuell", tänker man per automatik på två män, men vad är det för skillnad på två män som älskar varandra eller två kvinnor? Alltuäid är det männen som är extra utsatta. Två kvinnor är ju bara hett, eller?


Vi alla föds olika, och har olika läggningar. Kan bli rent av förbannad på såna som är så anti-gay att dom tar helt avstånd från homosexuella människor, eller väljer och förnedra? Av vilken jävla anledning?


Jag är inte homosexuell, inte heller min make, men skulle min make i framtiden visa sig vara det så skulle jag stötta honom, även om det så klart gör ont då han inte kommer kunna vara mig till lags närhetsmässigt/sexuellt. Vi har ju trots allt ändå 2 barn, och en riktigt lång vänskap som för mig är viktigare än någonting annat.


Sex, ja.. Det kan man väl få vart fan som helst egentligen.. Inte precis så att det är brist på kåta människor. Men visst, för mig är det väldigt mycket skillnad på och ha sex med en random och med en man älskar...


Tycker att det är fördjävligt att en som är homosexuell ständigt ska behöva gömma sig. Jag kan gå med min make och pussa honom offentligt, men skulle två män gå och pussa på varandra skulle alla genast reagera.. Två kvinnor... Ja, det är liksom inte lika farligt som två män?


Vad är det som är så farligt när två av samma kön älskar varandra? Vad är det som triggar så många att dom måste vara oförskämda och elaka?


Ingen ska behöva skämmas för att dom har en annan läggning eller till och med älskar någon av samma kön. Ingen ska ens behöva vara rädd för och gå ut med vilken läggning dom har.


Jag skiter fullständigt i vad andra tänder sexuellt på, så länge det inte har med att någon tar skada av det, eller blir utnyttjad.


Inte precis så att en homosexuell människa våldtar alla straighta människor dom ser, snarare respekterar att personen har en annan läggning än dom själva. Sen om personen som är homosexuell kan uttala sig om att någon straight ser bra ut.. Ja, so what? Jag har ju rätt och påstå att en dom är gay ser bra ut, utan att dom blir livrädda?


Trots att vi i sverige har blivit bättre på och stötta våra homosexuella så har inte resten av världen blivit det.. Blir så ledsen när jag ser dokumentärer där folk talar illa om "bögar", och alltid är det två älskande män det är så fel på? Åter igen, vad är det som är så läskigt? Inte precis så att alla bögar springer och våldtar alla straighta killar dom ser, så förstår liksom inte rädslan så många människor har? :/


Jag stöttar ALLA homosexuella till 100%. Tycker alla har rätt och få vara sig själva så länge ingen annan skadas och utnyttjas av det. Ingen ska behöva skämmas för den dom egentligen är. Det som attraherar en sexuellt kan man heller inte ändra på.


Och vem sjutton är det som skrivit alla biblar och koraner och alla andra SKIT böcker som hör till religion? Inte fan är det "gud" i alla fall. Snarare någon smart jävel som såg sin egna vinning i det och sedan sprang runt och gav ut dessa skit historier till människor som tappat tron om livet för och senare få något annat och tro på... Tadaaa, nu tror ca halva världen på dessa skrönor och har samma åsikter som några puckon hade för mer än 2000 år sedan..


Och låt oss säga att det skulle vara så att en homosexuell inte kommer till himlen (varför just himlen?), vad har det med alla runt omkring och göra? Vad skadar det oss andra om vi fortsätter och behandla personen som en värdig människa? Det är ju i så fall personen det rör sig om det skadar.


Näe, blir otroligt ledsen av och se hur många homosexuella får utstå pga att många människor är rent utsagt puckade, oförstående och onda vissa gånger.


Jag beundrar dom som går ut med sin "utstickande" läggning öppet och vågar stå för det. Dom som vågar vara sig själva trots den skit dom får ta (speciellt i andra länder). Stå på er, för ni är lika mycket människor som någon annan i denna värld!


En människa är född med känslor, hjärta och hjärna oavsett läggning. Och höra elaka saker gör ont, vare sig läggning.


Nu vart det här inlägget väldigt random då det inte rör mitt liv/mina barn, men då har tydligen har några övriga som läser min sörja till blogg så tänkte jag att jag kunde dela med mig av det jag står för, och lite av mina åsikter. Kommer uppdatera om barnen senare ikväll. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vattenhink - 5 april 2015 13:57

Jisses, från och aldrig kunnat ha en enda ledig stund till och få vara helt barnledig 2 helger i rad känns helt overkligt. Dock var joel tok sjuk förra helgen och denna var hans yngsta lillebror här, så har väl inte varit så mycket tid för vara...

Av vattenhink - 29 mars 2015 16:35


    Jaha, idag är första dagen på närmre 3 år jag vaknar upp HELT utan barm. Kollade på klockan och vart riktigt chockad. 10!! Vi stiger alltid upp 7 som senast vare sig det är helg eller inte, så 10 känns som att man sovit bort hela dagen. Och....

Av vattenhink - 28 mars 2015 21:07


Nästan 3 år sedan jag var hwlt barnledig. Har inte varit det mer än någon timme hit och dit sedan efter stt Alma föddes... Nu är dom hos mamma och tror det kommer gå jätte bra då båda barnen älskar sin mommo och "kimba".. Känna väldigt tomt bara, och...

Av vattenhink - 27 mars 2015 22:01


Jaa.. Skulle ju skrivit ett till inlägg efter det senaste men fick väl rätt mycket med barnen och görs så glömde av mig. :P .. Har hänt mycket sedan senaste inlägget. Liam har äntligen fått det bra i skolan. Nu villbhan äntligen till skolan ige...

Av vattenhink - 18 mars 2015 11:45


Igår när jag hämtade Liam satt han på skolgården och lekte med ett annat barn. Han vart riktigt glad av att jag hämtade honom och såg i allmänhet gladare ut än han gjort på länge. Frågade honom om någon varit dum i skolan idag och han sa nej. Han had...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här kommer jag mest skriva om hur det är och vara "Ung" förälder till två helt olika barn, varan ett av dom går i skolan och har det allt annat än lätt där. Kommer använda min blogg som en dagbok just för och rensa tankarna...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards