Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Ensamt!

Av vattenhink - 29 mars 2015 16:35

 


Jaha, idag är första dagen på närmre 3 år jag vaknar upp HELT utan barm. Kollade på klockan och vart riktigt chockad. 10!! Vi stiger alltid upp 7 som senast vare sig det är helg eller inte, så 10 känns som att man sovit bort hela dagen. Och... egentligen var ju klockan 11 då vi dragit fram den nu hehe..   

 

 

Låg och drog mig lite. Kändes skit konstigt och vakna upp med bara Joel.. Bara vi 2, och så klart jyckarna som ligger lite här och där.    

Tyckte ärligt talat att det var alldeles för tyst och dött.. Självklart var det ju skönt och få sova ut också, men jisses så trååååkigt man har det utan barnen... Gick ut med jyckarna, men eftersom att det regnade och stormade ville ALLA hem. Alla har en tendenes till och avsky rusk och regn. Därav vill dom inte göra annat än och göra av sig idag. 

 

 

Är som alldeles för trött för och orka städa upp och fixa med tapeterna.. Ska ju riva ner massa för och senare måla om här hemma då jag vill ha vita väggar och massa fina väggdekaler här hemma. ÄLSKAR den stilen och tror det kommer bli mer personligt här hemma. Negativa: Attd et är ett sådant jävla jobb och få ner alla tapeter för och renare hålla barnen borta från väggarna när dom ska torka, men man får ju ta ett rum i taget, annars kommer det verkligen inte och gå. 

 

 

Har mest legat och lyssnat på musik och myst in mig idag. Men det är väl egentligen det bästa man kan göra som barnledig för första gången på många år. Det är en stor grej för mig och vara barnledig. Alma är en otroligt intensiv tjej som väldigt sällan vill göra saker och ting utan mamma. Det går inte och sätta henne framför tex tvn för och senare gå och diska, eller sätta henne med ett ritblock för och kanske hinna dra några snabba drag med dammsugaren. Hon vill ständigt vara med, vilket kan vara otroligt påfrestande och tröttsamt i långa perioder, därför blir det en stor grej med och vara barnledig och kunna få bara vara mig själv. 

 

 

Alma har ju alltid varit en mammagris. Hon har aldrig varit så mycket för andra fram till nästan det senaste året då hon äntligen började ta för sig lite mer och äntligen såg att det finns andra och inte bara mamma. Därav så har det blivit så utdraget innan med och sova borta. Senast vi försökte så fick hon istort sett "panik" ocg vägrade. Hon skulle pront med oss (förra sommaren), så det är verkligen en stor grej att hon nu tuffat på sig så pass mycket att hon nu vågar sova borta.  Just nu är Almas "favoriter" Mormor, morfar och Mirijam som hon älskar allra mest. :) 

 

 

Huuuh vad jag saknar dom. Ser fram emot imorgon när jag ska hämta små fisarna igen.  Meeen... Måste säga att det är viktigt och vila upp ens energi också...    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vattenhink - 10 april 2015 11:58


Såg någon dokumentär för några dagar sedan som jag inte kan släppa.. Var en som hade varit tillsammans med en man som hade klivit ur garderoben efter 10 år tillsammans. Hon hade stöttat honom till 100% vilket jag fick tårar i ögonen för då många hade...

Av vattenhink - 5 april 2015 13:57

Jisses, från och aldrig kunnat ha en enda ledig stund till och få vara helt barnledig 2 helger i rad känns helt overkligt. Dock var joel tok sjuk förra helgen och denna var hans yngsta lillebror här, så har väl inte varit så mycket tid för vara...

Av vattenhink - 28 mars 2015 21:07


Nästan 3 år sedan jag var hwlt barnledig. Har inte varit det mer än någon timme hit och dit sedan efter stt Alma föddes... Nu är dom hos mamma och tror det kommer gå jätte bra då båda barnen älskar sin mommo och "kimba".. Känna väldigt tomt bara, och...

Av vattenhink - 27 mars 2015 22:01


Jaa.. Skulle ju skrivit ett till inlägg efter det senaste men fick väl rätt mycket med barnen och görs så glömde av mig. :P .. Har hänt mycket sedan senaste inlägget. Liam har äntligen fått det bra i skolan. Nu villbhan äntligen till skolan ige...

Av vattenhink - 18 mars 2015 11:45


Igår när jag hämtade Liam satt han på skolgården och lekte med ett annat barn. Han vart riktigt glad av att jag hämtade honom och såg i allmänhet gladare ut än han gjort på länge. Frågade honom om någon varit dum i skolan idag och han sa nej. Han had...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här kommer jag mest skriva om hur det är och vara "Ung" förälder till två helt olika barn, varan ett av dom går i skolan och har det allt annat än lätt där. Kommer använda min blogg som en dagbok just för och rensa tankarna...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards