Direktlänk till inlägg 27 mars 2015

bättre sent än aldrig...

Av vattenhink - 27 mars 2015 22:01

Jaa.. Skulle ju skrivit ett till inlägg efter det senaste men fick väl rätt mycket med barnen och görs så glömde av mig. :P ..


Har hänt mycket sedan senaste inlägget. Liam har äntligen fått det bra i skolan. Nu villbhan äntligen till skolan igen, och när man hämtar honom så är han alltid glad och hans lärare kommer alltid fram och berättar hur dagen varit. Är otroligt flad över deras evengemang i slutändan ändå. Det viktigaste är ju att Liam trivs och känner sig trygg.


Övervägde beslutet över andra skolan, men i slutändan så kändes det ändå så himla fel och tacka ja pga att liam ändå har vänner i denna skola han går på. Han har dom i åk 3-4 som skyddar honom så fort det är rast, och han trivs med pedagogerna också. I nya skolan skulle han vara helt ny, utan vänner och trygghet. Skulle han bli mobbad där så skulle han inte ha någon alls, därav så tackade jag nej...


I tisdags när jag lämnade Alma på dagis fick jag såna tårar i ögonen.. Hon lyckades klä av sig alla kläderna själv! Min bebis håller på och bli stor tjej. 2,5 år och kan få av sig skor, overall, mössa och vantar. Jag får till och med tårsr i ögonen nu haha...


Under förra helgen var vi i alla fall och hämtade hem våran chickopicko som fått bo hos min mamma i ca 2 veckor då jag ville se om hans stress minskade av och bo utan barn och andra djur. Fungerade tyvärr inte då han istället saknade oss (och vi honom, så klart) så vart att vi hämtade hem honom igen istället.

Fick en jätte fin skinnjacka av pappas flickvän, sedan så hade hon köpt tårta så blev lite firad ändå. :D <3


På lördag åkte vi och snurra i uppsala, sedsn in på ikea och lunchade samt köpte lite som behövdes där hemma.. Efter vi "sen lunchat" åkte vi till och busade av ungarna på leos lekland tills närmre stängningsdags. Barnen var supernöjda. :D ..


I söndags så var vi och fikade hos pappas "svärmor" och sedan Gick vi hem till pappa och åt en lätt middag innan vi for hem..


Veckan har som sagt varit bra förutom att jag var tvungen och hämta båda barnen från skola/dagis. Alma hade gegga i ögonen (torkat/gamalt) och liam hade ätit för mycket så han mådde illa hahaha :'D


Idag så har jag och Alma faktiskt varit iväg och handlat lite. Vi tog en dag för oss själva helt enkelt. Alma var skit nöjd då vi käkade middag på chopchop. Vi lyckades äta en hel medium portion tillsammans, så nog sjutton åt hon med aptit, min lilla prinsessa. Hittade en gymboll för bara 20:- på öb. :D
Nu ligger jag och gosar med min stackars make som har 40° feber och yrar som sjutton. Sååå söt heheh...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vattenhink - 10 april 2015 11:58


Såg någon dokumentär för några dagar sedan som jag inte kan släppa.. Var en som hade varit tillsammans med en man som hade klivit ur garderoben efter 10 år tillsammans. Hon hade stöttat honom till 100% vilket jag fick tårar i ögonen för då många hade...

Av vattenhink - 5 april 2015 13:57

Jisses, från och aldrig kunnat ha en enda ledig stund till och få vara helt barnledig 2 helger i rad känns helt overkligt. Dock var joel tok sjuk förra helgen och denna var hans yngsta lillebror här, så har väl inte varit så mycket tid för vara...

Av vattenhink - 29 mars 2015 16:35


    Jaha, idag är första dagen på närmre 3 år jag vaknar upp HELT utan barm. Kollade på klockan och vart riktigt chockad. 10!! Vi stiger alltid upp 7 som senast vare sig det är helg eller inte, så 10 känns som att man sovit bort hela dagen. Och....

Av vattenhink - 28 mars 2015 21:07


Nästan 3 år sedan jag var hwlt barnledig. Har inte varit det mer än någon timme hit och dit sedan efter stt Alma föddes... Nu är dom hos mamma och tror det kommer gå jätte bra då båda barnen älskar sin mommo och "kimba".. Känna väldigt tomt bara, och...

Av vattenhink - 18 mars 2015 11:45


Igår när jag hämtade Liam satt han på skolgården och lekte med ett annat barn. Han vart riktigt glad av att jag hämtade honom och såg i allmänhet gladare ut än han gjort på länge. Frågade honom om någon varit dum i skolan idag och han sa nej. Han had...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här kommer jag mest skriva om hur det är och vara "Ung" förälder till två helt olika barn, varan ett av dom går i skolan och har det allt annat än lätt där. Kommer använda min blogg som en dagbok just för och rensa tankarna...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards