Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Nya tag imorgon...

Av vattenhink - 11 mars 2015 23:25

Ja, vart börjar man? Idag hade tydligen "O" puttat Liam.... Igen... Liam hade inte berättat detta för läraren, och jag är skapligt irriterad över att ingen uppmärksammat det TROTS att jag nu berättat att det finns en drivande unge som är rent av elak mot MITT barn. Dom äldre barnen i skolan har uppmärksammat det, men inte någon av lärarna, hur kan det komma sig? Frågade Liam och denna "O" är så pass feg att han ständigt passar på så fort lärarna vänt ryggen till..


Nu har jag gett detta 3 dagar där lärarna skulle få chansen och fixa det själva. Imorgon går jag raka vägen till rektorn/klassföreståndaren och begär ett möte där jag vill ha en handlingsplan på hur dom tänkt lösa detta. Uppenbarligen har ungen problem där hemma eller någon annnanstans som skolan får hjälpa honom i, det ska fasen inte drabba Liam.

Vem ska bära ansvaret? Föräldrarna som har en elak unge, eller skolan som har ansvaret om att barnen ska vara trygga under skoltid? Det är inte dom som får ta dom ständiga bråken på morgnarna, eller se hur ledsen han är efter skoltid så självklart är det lätt och bara låta tiden gå.

Tar dom inte mig på allvar imorgon så kanske man borde tacka ja till andra skolan ändå, trots allt.. Just nu är jag rasande... Känner mig så maktlös. Skulle vilja putta på den där elaka ungen och där efter fråga om han tyckte det var kul. Tror knappast han hade vågat sig på Liam där efter... Får dåligt samvete av att jag ens känner så och känner mig som ett monster.


Men ärligt talat så struntar jag i vilket när det gäller min son, mitt kött och blod som jag burit på i 9 månader trots alla motgångar. Han, min lilla kille som jag lyckats fostra väl. Som alltid vill ALLAS bästa (till och med sina mobbares), får ont i magen innan skolan, under skolan och även efter pga att ett annat barn utagerar sin egna ilska på honom genom är puttas, slå, ha sönder liams saker och säga elaka ord.


Min son är en av dom närmsta. Min uppgift är att ge kärlek, vårda, fostra och SKYDDA honom i ALLA lägen. Ska gå med en dag nästa vecka när han går kort dag och se vad läraren gör och gör hon ingen så tänker jag sätta hårt mot hårt mot denna "O". Har hjälpt mig många gånger och vara rak och hård mot Liam under hans värsta trots perioder, så kanske hjälper det "O" och sluta dumma sig, utan börja tänka till lite.


Lilla, lilla Liam... Min hjärta går itu ännu mer av och behova lämna honom ännu en dag i skolan där det finns barn som är allt annat än snälla mot honom. Känns fördjävligt att han ska behöva gå igenom samma helvetes period som jag fick som liten.. Som 6 åring också...


Vid den åldern ska man leka och ha kul med sina vänner och inte alls behöva tänka på vad man har på sig. Skolan ska vara spännande och vännerna ska vara snälla, dom man kom mindre överrens med höll sig ju alltid på avstånd så mobbning var inget jag behövde utstå i sån tidig ålder... :/


"Det är skit jobbigt och vara förälder" har jag fått höra många gånger som någon form av skrämsel mening innan jag fick Liam.. Jag håller med, men inte på dom grunderna att mitt barn skulle vara plågan, utan andras barn som inte kan låta MITT barn få en normal skolgång.


Tycker man att det är skit jobbigt och vara förälder till 100% så skulle man tänkt till några gånger extra innan man la sig i sänghalmen och hade det roligt.. Prövningar kommer med föräldrarskap, men kan man inte ta dom prövningarna utan och förstöra barnet så kanske man ska fundera på vad det barnet senare kommer göra för och få utlopp för det trasiga?? :/


Nu är jag så sjukt trött, därav luddig text. Ska sova nu så hjärnan får kylas ner och bli lite vettig igen.. ;) natti natt!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vattenhink - 10 april 2015 11:58


Såg någon dokumentär för några dagar sedan som jag inte kan släppa.. Var en som hade varit tillsammans med en man som hade klivit ur garderoben efter 10 år tillsammans. Hon hade stöttat honom till 100% vilket jag fick tårar i ögonen för då många hade...

Av vattenhink - 5 april 2015 13:57

Jisses, från och aldrig kunnat ha en enda ledig stund till och få vara helt barnledig 2 helger i rad känns helt overkligt. Dock var joel tok sjuk förra helgen och denna var hans yngsta lillebror här, så har väl inte varit så mycket tid för vara...

Av vattenhink - 29 mars 2015 16:35


    Jaha, idag är första dagen på närmre 3 år jag vaknar upp HELT utan barm. Kollade på klockan och vart riktigt chockad. 10!! Vi stiger alltid upp 7 som senast vare sig det är helg eller inte, så 10 känns som att man sovit bort hela dagen. Och....

Av vattenhink - 28 mars 2015 21:07


Nästan 3 år sedan jag var hwlt barnledig. Har inte varit det mer än någon timme hit och dit sedan efter stt Alma föddes... Nu är dom hos mamma och tror det kommer gå jätte bra då båda barnen älskar sin mommo och "kimba".. Känna väldigt tomt bara, och...

Av vattenhink - 27 mars 2015 22:01


Jaa.. Skulle ju skrivit ett till inlägg efter det senaste men fick väl rätt mycket med barnen och görs så glömde av mig. :P .. Har hänt mycket sedan senaste inlägget. Liam har äntligen fått det bra i skolan. Nu villbhan äntligen till skolan ige...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här kommer jag mest skriva om hur det är och vara "Ung" förälder till två helt olika barn, varan ett av dom går i skolan och har det allt annat än lätt där. Kommer använda min blogg som en dagbok just för och rensa tankarna...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards